Startrekenen Wiskit

Startrekenen Wiskit

StartrekenenWiskit

Met een docentenaccount heb je toegang tot de aanvullende digitale lesmaterialen en de online methodes van Uitgeverij Deviant. Vraag je docentenaccount hier aan.

Productinformatie

Vak Rekenen
Doelgroep mbo
ISBN 978-94-90998-370
Particulier Bestel dit product bij libris.nl
Inkijkexemplaar Blader door het online inkijkexemplaar  

Bestellen

Wissen

Startrekenen Wiskit is de methode basisvaardigheden wiskunde voor mbo-studenten die de overstap naar het hbo willen maken. Ook kunnen leerlingen in het vo en studenten in het hbo met de methode hun wiskundige kennis bijspijkeren. Startrekenen Wiskit bestaat uit een leerwerkboek.

Startrekenen Wiskit
Leerwerkboek

Startrekenen Wiskit

Startrekenen Wiskit is een uitbreiding op de methode Startrekenen voor het mbo en vo. In het handige leerwerkboek kunnen studenten en leerlingen gestructureerd werken. Door de korte theorieblokjes en uitwerkruimtes behouden zowel jij als je studenten of leerlingen zicht op het gemaakte werk en kun je hun studievoortgang goed in de gaten houden.

Indeling

De rekenmethode Startrekenen Wiskit is ingedeeld in acht hoofdstukken:

Hoofdstuk 1 – Functies en grafieken
Hoofdstuk 2 – Lineaire vergelijkingen
Hoofdstuk 3 – Lineaire functies
Hoofdstuk 4 – Kwadratische functies
Hoofdstuk 5 – Kwadratische vergelijkingen
Hoofdstuk 6 – Ongelijkheden
Hoofdstuk 7 – Andere functies
Hoofdstuk 8 – Differentiëren

Hoofdstukopbouw

Een hoofdstuk bestaat uit enkele paragrafen, die elk een deelonderwerp behandelen. De paragrafen zijn in drie trappen opgebouwd:

  • Theorie: korte uitleg van de stof in begrijpelijke taal.
  • Voorbeelden: een of meer uitgebreide voorbeelden en beknopte voorbeeldoplossingen, ondersteund door visuele hulpmiddelen.
  • Opgaven: een serie oefenopgaven die in een schrift gemaakt kunnen worden en een kernopdracht waarvoor ruimte in het boek is opgenomen om een berekening op te schrijven.

Deze paragraafstructuur biedt studenten of leerlingen voldoende mogelijkheid om uitgebreid te oefenen met een sterk afgebakend onderwerp. De kernopdracht toetst de kennis van de student of leerling en geeft de docent de mogelijkheid om het werk te beoordelen.